Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-statistics domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/clients/client3/web3/web/wp-includes/functions.php on line 6114
7. NEDJELJA KROZ GODINU – ŽUPA PRESVETOG SRCA ISUSOVOG VINKOVCI

Čitanje svetog Evanđelja po Mateju

U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima: »Čuli ste da je rečeno: Oko za oko, zub za zub! A ja vam kažem: Ne opirite se Zlomu! Naprotiv, pljusne li te tko po desnom obrazu, okreni mu i drugi. Onomu tko bi se htio s tobom parničiti da bi se domogao tvoje donje haljine prepusti i gornju. Ako te tko prisili jednu milju, pođi s njim dvije. Tko od tebe što zaište, podaj mu! I ne okreni se od onoga koji hoće da mu pozajmiš. Čuli ste da je rečeno: Ljubi svoga bližnjega, a mrzi neprijatelja. A ja vam kažem: Ljubite neprijatelje, molite za one koji vas progone da budete sinovi svoga Oca koji je na nebesima, jer on daje da sunce njegovo izlazi nad zlima i dobrima i da kiša pada pravednicima i nepravednicima. Jer ako ljubite one koji vas ljube, kakva li vam plaća? Zar to isto ne čine i carinici? I ako pozdravljate samo braću, što osobito činite? Zar to isto ne čine i pogani? Budite dakle savršeni kao što je savršen Otac vaš nebeski!«

 

Misao uz Evanđelje

Današnje se čitanje i opet pozabavlja temom ispunjenja zakona, kako to misli i zahtijeva Isus, novi Mojsije. Prije svega potrebno je nadići stari zakon osvete, koji je ležao u temeljima antičkih civilizacija. Ako nam ovaj zakon danas i izgleda malo neobično, za ono je vrijeme predstavljao značajan napredak, jer je time bio stavljen zasun individualnoj osveti. U Isusovo vrijeme zakon doduše nije bio primjenjivan u svojoj iskonskoj strogoći, no princip je ipak ostao isti. I danas je obujam kazne, koji direktno proporcionalno odgovara obujmu ponašanja, temelj svakog kaznenog prava. Isus priznaje ovo pravo legitimnim, ali ga odmah stavlja u pitanje, u ime jedne veće pravde. Pravno uređenoj kazni, koja ipak uvijek sa sobom donosi rizik novih nasilja, Isus suprotstavlja nenasilje, koje se odriče, zlo vraćati istim sredstvima. Isus ide još i dalje. On ne zahtijeva tek pasivno odricanje od činjenja nasilja, već i aktivni pristup neprijatelju. Već je Stari zavjet tražio, ljubiti bližnjega kao sebe samoga. Bližnji: to je bio zemljak, Židov, u najboljem slučaju stranac, koji se naselio u Izraelu, ili pridošlica, kojeg je židovski narod prihvatio kao svog člana. Za Isusa svaki čovjek ‒ i neprijatelj i progonitelj ‒ postaje bližnji. Mržnji, koja je prisutna u svakom čovjeku, suprotstavlja ljubav, i to sasvim konkretnu ljubav, koja se izražava u ponašanju i gestama, koje znače gostoljubivost strancu i molitvu za progonitelja. Naivnost i utopija? Dovoljno je pogledati malo uokolo, kako bi se prepoznalo da je jednostavna miroljubiva gesta često djelotvornija nego neka konferencija o razoružanju. Pravednost se na koncu može ostvariti tek ljubavlju. Strpljivost je jakost nemoćnih. Pogledamo li Isusa, primjer i ideal za takvo držanje, naše je ponašanje ipak preslabo i previše blijedo. Molimo posebno danas i u slijedećem tjednu, da nam svakim danom ponovno daje snagu, činiti male korake u smjeru nenasilja i prihvaćanja.

 

 

Pročitajte i:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)